Duurzaam hondenvoer
Goood duurzaam premium hondenvoer – Wat betekent dat?
We leven in een wereld waarin duurzame producten belangrijker worden. Daar bestaat geen twijfel over. Maar denk je er ook over na bij het kopen van voer voor jouw hond? Waarschijnlijk niet.
Recente publicaties suggereren dat honden een vergelijkbare ecologische voetafdruk hebben als wanneer je een dikke drieduizend kilometer rijdt met een grote SUV. Goood wil dat veranderen. Met CO2-neutraal geproduceerd hondenvoer.
Bij het productieproces van hondenvoer komt onvermijdelijk een enorme hoeveelheid CO2 vrij. Daarom wordt alle koolstofdioxide als gevolg van de productie, in het veeteeltproces en tijdens het transport door Goood gecompenseerd. Hoe? Door bossen te beschermen en bomen te planten in lokale projecten in Brazilië, Togo en Duitsland. Transparantie is daarbij onze topprioriteit: met onze tracking-ID die je bij het hondenvoer ontvangt, zie je hoe en waar we onze CO2-uitstoot compenseren.
Maar dat is niet alles. De hondenvoeding van Goood is ook verpakt in een unieke recyclebare hondenvoerverpakking. De volledig verpakking kan opnieuw worden verwerkt tot een nieuw product! Dat is wat wij noemen duurzaam hondenvoer.
Goood is ontwikkeld door Interquell. Dit Duitse familiebedrijf werkt samen met toonaangevende voedingsdeskundigen en dierenartsen. Het resultaat is een premium hondenvoer dat geschikt is voor alle rassen, leeftijden en voedingsmethoden.
Het Goood-assortiment is verkrijgbaar in vijf smaken (lam, kalkoen, kip, vis & kip en vis), met ingrediënten afkomstig van (biologische) scharrelboerderijen. Stuk voor stuk verkrijgbaar als droogvoer en als nat voedsel (in blik), maar ook als hondensnoepjes. Alle voeding is graanvrij en bevat alleen natuurlijke ingrediënten; zonder kleine lettertjes!
Twan Tak, importeur Goood Hondenvoeding:
“Omdat hondenvoeding trends steeds menselijker werden, realiseerden we ons welke invloed de industrie heeft op het milieu. Dat is onaanvaardbaar. Dierenwelzijn was een voorloper van de consumentengeest in de supermarktsector, maar niet als het gaat om hondenvoer. De meeste hondeneigenaren weten – net als de producenten – niet waar het voedsel van hun hond vandaan komt.
Onze missie bij Goood is om een merk hondenvoeding te creëren dat dierenwelzijn niet alleen op de voorgrond plaatst, maar ook garandeert dat er geen negatieve impact op het milieu is. We besloten dat de enige weg voorwaarts was om een volledig recyclebaar en volledig CO2-neutraal merk te zijn. Sterker nog, we gaan een extra stap doen en compenseren méér CO2 dan we produceren. Bij alles wat we doen, houden we het klimaat in ons achterhoofd. Zo is Goood niet alleen goed voor jouw hond, maar ook voor de planeet.”